نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

سوال چهارم قدم یک

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ب.ظ
عقلانیت کجای زندگیمونه ؟ دقت کردید چقدر از مشکلاتی که برامون پیش میاد به خاطر عمل از رو یک فکر سریع و آنیه  ، اگه یک ذره صبر ، مشورت ، تفکر و تعقل سازنده پشتش بود امروز برامون این مشکلات به وجود نیومده بودن ! وقتی فکری به سرم می زند آیا فوری و بدون در نظر گرفتن پیامدهایش به آن فکر عمل می کنم؟ به چه صورت دیگری رفتار های من از روی اجبار است؟ جواب برای من هم همینه : بله ! خیلی وقتها وقتی فکری به سرم میزنه بطور دیوانه واری از روی خودخواهی و خودمحوری و بدون صبر ، تفکر و مشورت بهش عمل می کنم و معمولا در اکثر موارد نتیجه خراب کاریه ! انگار که مثل یه رباط به من دستور داده میشه و وارد یه چرخه کارهای اشتباه میشم و هر چه پیش میرم خراب و خراب تر میشه ... چرا این اتفاق برام میافته ؟ انکار که مجبورم این کار رو انجام بدم ! انگار مجبورم مثل یه برده به کارهایی که ذهنم می گه تن بدم ! این اتفاق به این دلیل میافته که من هنوز بیماری و صدای زرنگ و وسوسه گرش رو نشناختم ! و وقتی حرفی میزنه ساده لوحانه با انگیزه ی لذت طلبی یا دل دادن به یکی از نواقصم مثل خشم ، شهوت ، حسد و ... شروع به بها دادن به این فکر می کنم ... و وقتی به وسوسه ای بها دادم ... تبدیل به اجبار میشه ... اما این روزها من آگاهانه تر رفتار می کنم و اجازه نمی دم بیماری حق انتخاب رو ازم بگیره ... قبل از هر کاری لحظاتی به عواقب اون فکر می کنم ، با خودم می گم آیا این صدای بیماری و یه وسوسه برای خراب کاریه  یا کاری معقول و منطقیه ؟ می دونم که با بها ندادن به وسوسه هام و مشارکت کردنشون ( گفتن به راهنما ، یه دوست قابل اعتماد یا ... ) ازش رها میشم ... و در چنگال اجبار گرفتار نمی شم . . . این روزها حق انتخاب دارم و بابتش از خدا سپاسگزارم من دیگه  رفتارهای اجباری نمی دم ... سوال بعدی .. 5-قسمت خود محورانه بیماری من چگونه بر زندگیم و اطرافیانم تاثیر می گذارد؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۹
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی