نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

[عنوان ندارد]

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۵:۵۸ ق.ظ
انکار ... مفهوم انکار در مسیر آرامش من با اونچه که در زندگی روزمره می شناختم کمی متفاوت بود ... قبلا کلمه ی انکار برام یه مخالفت واضح و شدید رو به ذهن می رسوند ... بعد از کارکرد سوالاتی که کار خواهیم کرد به لایه های پنهان انکار خودمون پی خواهیم برد ... اینکه انگار ذهن ما با این روشهای ظاهرا ملایم داره گولمون میزنه تا مشکلاتمون رو انکار کنیم ... تا متوجه نشیم مشکلی هست ... و باید دنبال راه حل گشت ... سوال اول انکار رو اونقدر تو زندگی استفاده می کنیم که فکر کنم کمی دقیق شدن بهش باعث بشه شگفت زده بشیم از اینهمه زرنگی و حقه هایی که این ذهن بیمار داره ... آیا اخیرا از دلایل موجه و غیرواقعی استفاده کردم ؟ برای من جواب بله است ... همین دیروز ...  وقتی مثال خودم رو بزنم فکر کنم سوال رو درک کنید . دیروز در محل کارم یه کار رو اشتباه انجام داده بودم ، وقتی رئیس گفت چرا اینطور شد گفت : تو این شلوغی و فشار کار اشتباه پیش میاد ... وقتی نگاه می کنم می بینم اشتباه من حاصل بی توجهی و بی ملاحظگیم بوده نه فشار کار ... در حقیقت فشار کار و شلوغی ظاهرا موجهه و در این شرایط اشتباه پیش میاد ... ولی غیر واقعی توجیه من بود ... خودم می دونستم که این بار علت شلوغی نبود ، بی ملاحظگی و بی دقتی من بود ... مثال دیگه ، حالم خوب نبود ،  کارم رو زود تعطیل کردم ... (به همین سادگی! ) و طبیعی و موجهه که کسی که حالش خوب نیست کارش رو تعطیل کنه ولی غیر واقعی شدت حال بد من بود ... (و عجیبی دیوار انکار اینه که خودت معمولا متوجهش نمی شی ! ) من فقط بی حوصله بودم ، کمی هم سرما خورده بودم . من واسه تنبلی ام ، بی حوصلگی ام ، لذت طلبی ام کار رو تعطیل کردم نه واسه حال بدم ... حالا بشینید نگاه کنید چقدر دلایل موجه و غیر واقعی در روزتون استفاده می کنید ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۲
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی