نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

قوانین جهان و اعتماد به نفس

جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ق.ظ
دوستان خوبم ، تصمیم گرفتم یه تجربه ی جدید واستون بنویسم ... همه ی ما صدها کتاب در مورد قوانین جهان (جذب ، خلاء ، تکنولوژی فکر ، اعتماد به نفس و ... ) خوندیم ...  در گذشته (قبل از اینکه به زمین بیام ) من یه کمپوت اطلاعات عمومی بودم ! و چقدر خونده بودم از انواع عرفان و کتابهای روانشناسی و ... ولی زندگی خودم تا خود خود جهنم پیش رفت ... چرا ؟!  چون بیماری من "آگاهی بدون عملکرد" بود ... اگه تمام کتابهای دنیا رو هم می خوندم زندگی من کوچکترین تغییری نمی کرد !  یک هفتست که سی دی صوتی تکنولوژی فکر دکتر آزمندیان به دستم رسیده و دارم گوش می دم ... و امروز که آخراش رو دارم گوش می دم یه جزقه در ذهنم زده شد  : 1- آقای آزمندیان هم دقیقا داره مجموعه ای از همه ی اونهایی که من در این سالیان خوندم و می دونم رو ارائه می ده 2- من در سه سال گذشته تقریبا دارم به همه ی آنچه که گفته نا خودآگاه - و شاید خود آگاه - عمل می کنم 3- زندگی من در سه سال گذشته به قدر 30 سال تغییر کرده و لذت بخش شده ... بچه ها به خدا هر چه که این نویسندگان و علما و بزرگان و عرفا و ... می گن همه تقریبا یک چیزه ... "به قول پائولو کوئیلو : همه چیز یک چیز واحد است " .... این قوانین در جهان ما  وجود دارن ...  واستون ماجرایی رو تعریف می کنم  :   2 سال پیش به یه دفترچه نگاه کردم که توش آرزوهای 4 سال پیشم نوشته شده بود . باورم نمی شد !!!! نوشته بودم عضو انجمن باشم (اصلا نمی دونم اون موقع اسم انجمن رو از کجا شنیده بودم ) ، توی یه خونه ی نقلی کوچولو (همیشه تو ذهنم یک اتاق کافی بود ) زندگی کنم ، نیم میلیووووون تومان درآمد داشته باشم !!! و ... و  من بعد از دو سال داشتم توی اون آرزو زندگی می کردم ! خونه ای که تو ذهنم بود اونقدر کوچیک بود که وقتی خودم رو در حال زندگی کردن توش دیدم فهمیدم چقدر ذهنم کوچیکه (16 متر !! ) و نیم میلیون حقوق هم واقعا برای زندگی کافی نبود !!! تصمیم گرفتم آرزوهای بزرگتری بکنم ... یه خونه ی بزرگ فلان جای مرکز شهر ، 1 میلیون تومان حقوق ، یه عشق پرفکت ، شغل جدید توی خونه  و ... و امروز من باز هم دارم توی آرزوم زندگی می کنم (و باز می بینم ذهن من خودش رو لایق مثلا یه خونه ی لوکس ندیده و من دقیقا دارم توی یه خونه ی قدیمی و بزرگ توی همون محلی که گفتم زندگی می کنم ) ، یک میلیون درآمد دارم - و باز کافی نیست - و شغلم همون شد که آرزو داشتم ، توی خونه و اون جور که دوست داشتم ... و عاشق کسی هستم که فوق العادست ... بله دوستان الان ایمان دارم که این قوانین کار می کنن ... ولی چرا ما امتحان نمی کنیم ؟ چرا فراموش می کنیم ؟ چرا عمل نمی کنیم ؟ ... و بزرگترین اتفاقات زندگی من وقتی افتاد که متعهدانه به اصولی عمل کردم . و اعتماد به نفس که موضوع این پست بود ... نگاه کردم دیدم وقتی اصولی داشتم ، و بهش عمل کردم و نتیجش رو دیدم نگاهم به دنیا و خودم عوض شد ... وقتی یاد گرفتم عاشق خودم ، اطرافیانم و خدای خودم بشم ... چیزی به نام عزت نفس ، احترام به نفس ، اعتماد به نفس در من شکل گرفت ... این احساس درونی که " من سازنده ی زندگی خودم هستم " - با آگاهی به اینکه من بی خدایی که در زندگیم داره لحظه لحظه کار می کنه هیچی نیستم - باعث شد که زندگیم رو در دست خودم بگیرم ... توی کار ، دانشگاه ، روابط و کلا زندگیم ... دیدم وقتی با این حس زندگی می کنم افسار زندگی خیلی بیشتر در دستان خودمه ... انگار با این حس دیگران هم همونی رو که من می خوام می خوان ... ترسهای اضافی کنار میره ... لذت های جدید به زندگی اضافه میشه ... در آخر چون عادت ندارم انقدر زیاد بنویسم و باز مثل همیشه نمی دونم چی نوشتم !! پیشنهاد می کنم کتاب یا سی دی های صوتی دکتر آزمندیان رو گوش بدید - و چون برای خرید قانونی در بازار موجوده لینک دانلود غیر قانونی نمی ذارم -  و فقط گوش ندید ... یادداشت بردارید ... و عمل کنید و عمل کنید و عمل کنید و عمل کنید ... و ... عمل کنید ...  اول که گوش می دی این حس به آدم دست میده که بابا این دیگه کیه ؟! آدم از خود متشکریه ! داره فیلم بازی می کنه ! دیوانست و ... ولی ادامه بدید ... این صدای بیماریه که طاقت دیدن یه آدم با اعتماد به نفس زیادی رو نداره ! اصول رو به شخصیتها ترجیح بدید تا به صداش عادت کنید !!!!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۷
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی