نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

اصول روحانی - صداقت

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۲۳ ب.ظ
اصل روحانی صداقت که می خوام ازش صحبت کنم ، یکی از اصولیه که به کارگیریش لذت فوق العاده ای رو وارد زندگیم کرد .  صداقتی که وارد زندگی من شد دو بخش بود ... صداقت با خودم ... صداقت با دیگران ... وقتی نگاهی به خودم کردم و دیدم که دائم دارم به خودم دروغ می گم و خودم هم باور می کنم ، با کمک برنامه ازش دست برداشتم ... این به این معنی بود که باید با خودم رو راست می بودم ... اینکه ببینم با زندگی و خودم چه کردم ، کی هستم و می خوام واقعا چیکار کنم ... این کار مسیر روشنی رو پیش روم گذاشت ... اما صداقت با دیگران معجزه ی دوم رو به زندگیم آورد ... فقط وقتی تجربش کنی متوجه میشی چقدر داریم بار دروغهامون رو به دوش می کشیم ... هر دروغ ذاتا دروغهای دیگه و مسئولیت های جدید و اعصاب خردی های جدیدی به دنبال داره ... و حس آزادی که موقع نگفتن اولین دروغ تجربه می کنی ... احساس شگفت انگیزیه ... بعد از تمرین صداقت فهمیدم چقدر از دروغهایی که می گفتم (بیش از 90% شون !!! ) اصلا لازم نبود ! و با راستگویی و صداقت کارها خیلی بهتر پیش می رفت . توی محل کارم سابقا به مشتری وعده های زمانی دروغی می دادم تا مشتری از دست نره !  مثلا کاری که 10 روزه آماده میشد رو می گفتم 5 روزه تحویل می دم ... و 5 روز رو با دروغ مشتری رو می پیچوندم ... اما وقتی بکارگیری اصل صداقت رو شروع کردم ، به مشتری می گفتم بین 10 تا 12 روز به این دلایل کارت طول می کشه ... نتیجه شگفت انگیز بود ، طی سالهای بعدی حتی یک مشتری هم نپرید !!! و چقدر حس بهتری داشتم ... و مشتری ها چقدر راضی تر بودن ... تازه فهمیدم دهها سال چقدر زجر رو بخاطر دروغهام تحمل کردم ! توی روابطم خیلی جاها رودربایستی رو کنار گذاشتم و احساساتم رو صادقانه گفتم ... نتیجه باز معجزه بخش بود ... دیدم چقدر بار سنگین احساسات و دروغها سالیان سال رو دوشم بود که اصلا لازم نبود حملشون کنم ... کم کم با بکارگیری صداقت شخصیت جدیدی در من شکل گرفت ... انگار همه چیز در حال تغییر بود ... زندگیم خیلی شفاف تر شده بود و این شفافیت ، خیلی ترسها رو از بین برد ... خیلی استرس ها کنار رفت و حس بهتری داشتم ... در مورد صداقت دهها صفحه می تونم بنویسم ... ولی دوست دارم تجربش کنید ... جایی که لازم نیست دروغ نگید ( یعنی 98 درصد مواقع )  ... جایی که لازم شد ، راستش رو نگید ولی دروغ هم نگید(1.9 درصد مواقع)  !  باقیش هم پای وجدان خودتون ... یه چیز مهم رو هم فراموش نکنید   " صداقت رو با حماقت اشتباه نگیرید !!!  گاهی صداقت عین حماقته ! !! " صداقت برای من مرزهایی داره ... مثلا زندگی کسی رو با صداقتم به فنا نمی دم ... معمولا ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۸
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی