نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ریشه یابی مشکلات

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ

امروز با حس وحشتناکی مواجه بودم ... آشفتگی خیلی زیاد و حس داغون بودن ... خوشبختانه این روزها اونقدر ابزارهای ساده و زیبا در دسترسم هست که بتونم احساسات بد رو حمل نکنم و بفهمم از کجا سرچشمه می گیرن ... یکی از این ابزارها ترازنامه است .یه ترازنامه شخصی ...

شروع کردم به نوشتن . تمام مشکلاتی که دارم  و به ذهنم رسید رو نوشتم ، همه رو ... یه لیست 10-15 تایی شد ... اتفاق جالب این بود که فهمیدم ذهن من واسه بزرگ کردن مشکلاتم موازی کاری می کنه و مشکلات مشابه و وابسته رو مستقل نشون می ده ... بعنوان مثال بی نظمی خونه و بی نظمی محل کار و بی انظباطی مالی و ... همه رو تونستم با یه علامتی مساوی روبروی هم بنویسم و وقتی آخر سر تراز گرفتم نتیجه شد "بی نظمی" ... جالبه که مشکلاتی که به نظر کشنده می اومدن تبدیل شدن به دو مشکل ... که ریشه ی اونها هم دو نقص اخلاقی بود ... حالا می دونم ریشه ی مشکل کجاست و باز برای روبرو شدن باهاش ابزار دارم ...


امروزه نوشتن ، ترازنامه گرفتن و ریشه یابی ... و در آخر مشورت و داشتن عملکرد در راستای حل مشکل ابزارهای بسیار موثر در رفع و رجوع مشکلاتمه .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵
نیم نوشته

نظرات  (۱)

سلام - خوبه که گاهی می نویسین . نوشتم همه رو نوشتم ، اما حالا چی ؟ نوشتم و گفتم حالا چیکار کنم ؟ می خوام عوض بشم اما نمیشه بدبینی تنبلی و ...
خوب نیست اوضاع خوب نیست . احساس شکست میکنم چند سالی و برای موضوعی پیگیری کردم و در آخر جوابی که دیدم افتضاح بود با بی مهری جواب گرفتم و از خودم نا امید شدم ، خیلی بده خیلی بد ...
به خوبی میدونم جمله هام پراکنده شدن ، خوب ننوشتم اما ذهن آشفتم حرف زد .ببخشید
پاسخ:
دوست خوبم ، ریشه یابی اولین کاریه که ما می کنیم ... از بحث نواقص اخلاقی میگذرم چون بسیار باید در موردش صحبت بشه ... که ایشالا طی ماههای آینده همینجا در موردش خواهم نوشت .
 پیشنهاد عملی ای که تجربه کرده باشم اینه :
تمام مشکلاتت رو بنویس ... لیست که کامل شد تقسیم کن به دو بخش : اونهایی که در عهده ی منه و توانایی حلش رو دارم ، اونایی که مال من نیست و خداوند باید حلش کنه .. اینجوری بخشی از بار از رو دوشت بلند میشه ...
بعد روبروی اونچه که مال توه بنویس چه باید بکنی ... و شروع کن لیستی از کارهای روزانه ای که در این راستا باید انجام بدی تهیه کن ... باقیش تلاش خودته ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی