نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

قانون عمل و عکس العمل

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ق.ظ

یکی از مشهودترین و مهم ترین قوانینی که تجربه کردم قانون عمل و عکس العمله ... در این جهان من نمی تونم بدی کنم و انتظار خوبی داشته باشم ، نمی تونم کار نکنم و انتظار روزی داشته باشم ، نمی تونم بد اخلاق باشم و انتظار مهربانی داشته باشم ، نمی تونم خیانت کنم و انتظار وفا داشته باشم ...

حالا بریم ببینیم این قانون رو کجاها میشه دید در بین بزرگان ...

آنچه من خودم با دوستانم در میون میذارم بیت زیبای "این جهان کوه است و فعل ما ندا"ی مولاناست ... خیلی زیبا و ساده گفته ...


این جهان کوه است و فعل ما ندا 
سوی ما آید نداها را صدا 
فعل تو کان زاید از جان و تنت 
همچو فرزندی بگیرد دامنت 
پس تو را هر غم که پیش آید ز درد
بر کسی تهمت منه، بر خویش گرد 
فعل تست این غصه های دم به دم 
این بود معنای قَد جَفٌَ القَلَم!

و اگه بریم سراغ بقیه ی منابع ...


یا به قولی

و اینجا هم داریم ...


 یا به قول شاعر


اما اگه داریم طبق قوانین الهی زندگی می کنیم ... در مسیر آرامش هستیم و نیکی می کنیم و بدی می بینم و درکی از اینکه چرا این اتفاق افتاد نداریم ، اونجاست که پای سپردن به مراقبت خداوند به میون میاد ... چه کسی بهتر از اونکه داریم در مسیرش حرکت می کنیم خیر ما و شیوه ی مراقبت از ما رو می دونه ... پس بهش توکل می کنیم و نتیجه گرا نیستیم ... و به خودش میسپاریم ...

در راستای این قانون ، اگه نیکی کنی نیکی می بینی ، وقتی به نیاز مندی کمک می کنی ، هنگام نیاز کسی دستت رو خواهد گرفت ... وقتی عشق بلاعوض هدیه می دی ، عشق بلاعوض خواهی گرفت و هر گاه زیبا زندگی کنی ، زندگی برات زیبایی ها خواهد آفرید ...

و روی دیگه ی سکه رو همه خوب می دونیم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۰
نیم نوشته

نظرات  (۲)

چه خوب که دوباره می نویسی :)
موافقم باهات
و اینکه اصلااا امکان نداره کسی نیکی کنه و نتیجه ی این نیکی به خودش برنگرده,حالا ممکنه از اون شخص یا در اون موضوع نباشه ولی یک جایی ,یک کسی حتما برخواهد گردوند,تازه وقتی نیکی کردن ما بدون چشم داشت و توقع و دور از مهر طلبی باشه چنان لذتی داره که ب نظرم پاداش همین نیکیست در آن واحد.
و بدی ...حتما باید از کاینات معذرت بخوام بخاطر بدیهایی که کردم و با حجم وسیعی از خوبی جایگزینش کنم که یک روز پر نشم از غم و اندوه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی