نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

بی آرزویی

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۳۱ ق.ظ
توی بعضی از کتابهای معناگرایی که می خوندم به کلمه ی بی آرزویی به عنوان یک فضیلیت برخوردم . اول کلی ذوق کردم . همیشه نارحت این بودم که من هیچوقت توی زندگیم مثل بقیه آدمها آرزویی نداشتم . هیچوقت به یه خونه ی خاص یا یه ماشین خاص یا ... فکر نکردم ... من فقط آرامش می خواستم . امروز بهتر درکش می کنم . بی آرزویی به معنی بی هدفی نیست ... به معنی بی برنامه ریزی زندگی کردن هم نیست . بی آرزویی یعنی وقتی هدفی رو در نظر گرفتی (برای رفاه - آسایش و آرامشت ) و برنامه ریزی کردی و شروع به حرکت در راستای بدست آوردنش کردی، دیگه تمام وقت نشینی بهش فکر کنی و فرصت رشد و مراقبه و زندگی کردن رو با این فکر از دست بدی ... فقط حرکت کنی ، بی عیب و نقش و قشنگ رفتار کنی و زندگی کنی ... وقتی که آرزو داری و دائم بهش فکر می کنی و حرص می زنی اول اینکه نسنجیده رفتار می کنی و تصمیماتت معمولا عاقلانه نیست و از روی هوس و عجله است نه برنامه ات ... بعدش هم دیگه نمی تونی امروز و اینجا راضی باشی ... مقایسه می کنی ، خیال پردازی می کنی ، غرغر می کنی ... و واقعا زندگی نمی کنی . امروز یاد گرفتم هدف داشته باشم (ولی هنوز موفق نشدم یه هدف قشنگ برای خودم انتخاب کنم ) و برنامه ریزی کنم ( ولی هنوزز برنامه ریزی بلند مدتی ندارم ) . پس از خدا درخواست قدرت اجرایی برای برنامه ریزی و هدفمندی دارم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۱۶
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی