نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

مشکلات

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۳۱ ق.ظ
دو روزه که با دوستایی برخورد می کنم که مشکلات جدی توی زندگیشون دارن و دارن منهدم میشن ! تمام زندگیشون به یه جهنم تبدیل شده ! به نظرتون مشکل چیه که در مقابله با مشکلات منهدم و نا امید می شیم ... معمولا بهترین (از نظر فکر خرابمون ! ) راهکارمون در مقابل مشکلات فرار از نوع فوری ، فرار با توجیح ، فرار بی توجیح ، فرار نرم ، فرار تدریجی ، افسردگی ، انداختن تقصیر گردن این و اون ، زدن خودمون به بی خیالی و ... است ! خوب معلومه که با این کارها منهدم میشیم ! این روزها با مشکلاتم چطور برخورد می کنم ؟ اول اینکه طرز نگاهم اینه : اول :  مشکلی وجود نداره که راه حلی منطقی و عقلانی نداشته باشه ! دوم : مشکلات چیزهایی هستن عین یه بازی که باید باهاشون طبق قاعده بازی کرد و برنده شد ... سوم : دید احساسی من می تونه همه چیز رو خراب کنه ، باید از بیرون به مشکل نگاه کرد ... وقتی من خودم درون مشکلم ، پس می تونم از یه آدم معتمد کمک بگیرم ! چهارم : یاد گرفتم بعد از مشورت کردن حرف گوش بدم ! احمقانه ترین نگاه دنیا اینه که هیشکی منو درک نمی کنه ، هیشکی مشکل منو نمی فهمه ... پنجم : در حل همه ی مشکلات "سلامت عقل" فاکتور اصلیه ! عقلانیت ... گمشده ی سالهای زندگی من (و بطور کلی اکثریت نوع بشر ! ) ششم : خدا رو فراموش نمی کنم ! اولین چیزی که ذهن بیمار من در مواقع سختی انجام میده اینه که با شلوغ کردن اوضاع خدا رو از یادم ببره ! هفتم : ... بابا خسته شدم از این شمارش ! از نوشتن به سبک آکادمیک و بسته خوشم نمیاد ! بابا ای مردم ! با فرار هرگز مشکلی حل نشده ! با سر کردن زیر برف هیچ کبکی موفق به پنهان شدن نشده ! آی مردم ! یا مشکلاتی رو که در قدرتتون نیست تغییر بدید بپذیرید و آرام باشید ! یا شهامت داشته باشید و با آرامش و عقلانیت برای برطرف کردنشون بجنگید ! آی مردم ! وقتی یه گره با دست باز میشه لازم نیست شیش تا گره دیگه هم بهش اضافه کنید و بعد با دندون آسیا سعی کنید بازش کنید ... آی مردم ! مشکلاتتون رو بصورت ریز رو کاغذ بنویسید ... با حضور اون شاهد معتمد بخونیدشون... نصفشون حل شد !!! چون معمولا نیمی از چیزی که توی کله خودمونه توهمه و با دیدنش تازه می فهمیم چقدر احمقانس ... نصف دیگه راه حل داره ! ولی راهش خودخوری و نا امیدی و فرار نیست ! جنگی مرحله به مرحله ، عاقلانه و با آرامشه ! دیگه چی بگم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۰۴
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی