نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

روشن بینی

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۵:۵۱ ق.ظ
تا حالا دقت کردید به زندگی چقدر جدی و یکطرفه نگاه می کنیم ؟! چقدر مطمئنیم که اونچه که فکر می کنیم و می بینیم صد درصد درسته ؟ چقدر جدی برای افکارمون می جنگیم (افکاری که بعدا می فهمیم گاهی غلط هستن ) ... گاهی چیزی رو صددرصد درست می دونستیم و بعد از ماهها جنگیدن بهمون ثابت شد که درست نبوده !!! ولی "صددرصد" "اطمینان" داشتن ؟؟؟؟ چرا یک درصد احتمال غلط بودنش رو ندادیم ؟ با این نوع نگاه به دنیا (نگاه عقل کل بودن و اطمینان بیجا به افکار و نگاهمون ) چقدر فرصت رشد و تغییر و بدست آوردن موقعیت ها و امکانات جدید رو از خودمون  گرفتیم ؟! روشن بینی یعنی مقابله با این اطمینان بی جا به ذهن و جلوی بدبینی و یک دندگی خودمون رو گرفتن ... یعنی در مقابل هر اطمینانی در مورد طرز فکرمون جای یک درصد خطا ، یا وجود راهی متفاوت یا بهتر رو کنار بذاری ، یعنی اگه به چیزی جدید یا مخالف افکارت برخوردی دست از "نهههههه " قاطعت برداری و یه "شاید ممکن باشه " ، "شاید درست باشه "  توی ذهنت جا بدی ... اینها که می گم حرف خالی نیست ، یه نوع نگاهه که باید تمرینش کرد ... هر جا که مچ خودم رو گرفتم که اخمامو دادم تو هم و دارم واسه طرز نگاهم می جنگم ، یه شاید رو به ذهنم راه دادم و عاقلانه به حرفهای طرف مقابلم گوش دادم ، مشورت کردم و بعد تصمیم گرفتم که چه کنم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۱۸
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی