نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

شکست

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۰۶:۲۰ ق.ظ
دیروز به دوستی برخورد کردم که مدتیه ازمن ، مسیر و دوستان فاصله گرفته ... باور کردنی نبود که طی چند ماه یک نفر بتونه اینقدر سقوط کنه !!! تو شغلش ... شکست خورده بود ! تو زندگی خانوادگی اشت ... شکست خورده بود ... تو روابطش با دوستاش ... شکست خورده بود !!! حتی ظاهرش هم آشفته بود ... شکست از سر و روش می بارید . از خدا و زندگی و روزگار و "بد شانسی " می نالید ... چقدر در شکست ها و بد شانسی هامون سهم داریم ؟! چرا یک نفر موفق میشه و یک نفر بدشانس ؟! چرا بعضی ها دائم در حال شکست خوردن هستن و عده ای دائم در حال بالا رفتن پله های موفقیت ؟ حقیقت اینه که این ماییم که به استقبال شکست و ناکامی میریم و آخر سر که بهش رسیدیم تازه شروع می کنیم به گله و شکایت از بخت و روزگار و خدا ... به زندگی خودم نگاه می کنم ! تا وقتی با نواقصم و اشتباهاتم زندگی می کردم همیشه مشغول شکست خوردن بودم ... ولی وقتی اصول روحانی (مثل صداقت ، صبر ، پشتکار ، تعهد ، عشق ، مسئولیت پذیری و ... ) وارد زندگیم شد ، شکست ها تموم شد ! به همین سادگی ... و جالبه که تمام جنبه های زندگی به هم مربوطه ... وقتی من با هم خونه ایم بداخلاق باشم ، تنش ایجاد میشه ، تنش با نقص تنبلی ام جمع می شه و درس نمی خونم ... و وقتی نمره نیاوردم از دنیا که این هم خونه ای رو بهم داده و روزگار که همش کارای سخت پیش پام میذاره و استاد و دانشگاه و ... شاکی میشم ... کافی بود تلاش کنم ، مهربان باشم ، صبور باشم ، برنامه ریزی داشته باشم ... شانس رو من می سازم نه روزگار ... و در مواقعی که شانس واقعا سراغ یکی می آد (همون شانسی که ما اتفاق می دونیمش ) در حقیقت دنیاست که داره پاداش درستی رفتار و زندگی اون شخص رو می ده ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۲۱
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی