نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

شانس

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۰۶:۳۹ ق.ظ
دکتر مزدک از نگاه وودی آلن :کسی که گفته"ترجیح می دهم خوش شانس باشم تا یک آدم خوب" .نگاه عمیقی به زندگی داشتهمردم از روبرو شدن با این مطلب که بخش عمده ای.از زندگی به شانس بستگی داره، می ترسند .فکر اینکه چیزهای زیادی در زندگی .خارج از کنترل شما هستند، هراس آوره در مسابقه لحظاتی هست که توپ به بالای تور برخورد می کنه و در کسری از ثانیه، یا به جلو میره .و یا برمی گرده با کمی خوش شانسی، به جلو میره.و شما می برید و یا اینطور نمی شه.و شما می بازید .کامران از نگاه خودش : من فکر می کنم شانس هم یکی از اون چیزاییه که ما برش کنترل نداریم ولی 3 تا مطلب رو هم یاد آوری می کنم به خودم: شانس از لحاظ آماری چیزی کمتر از 5% اتفاقات زندگی ما رو رقم می زنه و لذا برای 95 % بقیه باید درست و آگاهانه زندگی کرد. در همین مثال بازی مگر چند بار در یک بازی توپ روی لبه تور مردد میشه؟ بقیه بازی که به نفع اونی تموم میشه که درست و بهتر بازی کرده.باید عاقل بود تا تشخیص داد کجاها واقعا به شانس مربوط میشه و همه چی رو هم به اون حساب نذاشت. مثلا در یک تحقیق دانشگاهی روی چند هزار نفر که باور داشتند خیلی خوش شانس یا خیلی بد شانس هستند معلوم شد که شیوه علکرد ذهنشون متفاوته. مثلا به همه روزنامه ای دادند که در جایی ازش آگهی بود که نوشه بود که اگر به مسول تحقیق این آگهی رو نشون بدید مثلا 100 دلار به شما جایزه میده و نسبت بالایی از آدمهایی که فکر می کردن خوش شانسن آگهی رو دیدخ بودن و اونایی که فکر می کردن بد شانسن ندیدخ بودن که نشون میده توجه و دیدن موقعیتها که یک مهارته و ربطی به شانس نداره میتونه عامل خیلی از اتفاقات زندگی باشه.اگر آدم شیوه درست زندگی کردن و عقلانیت رو یاد بگیره و روان سالمی داشته باشه در موارد بد شانسی هم میتونه بحران رو مدیریت کنه و بسا اینکه ورق رو به نفع خودش برگردونه و اگر بلد نباشه ممکنه در موارد شانس آوردن هم گند بزنه به موقعیت و از دستش بده.در آخر به دعای قشنک جبران خلیل جبران اشاره میکنم:   خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم، شهامتی که تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت آن دو را بدانم .نگاه من :به نظر من چیزی به نام شانس (به معنایی که ما بهش فکر می کنیم ، یعنی اتفاقی کاملا بی دلیل و تصادفی ) وجود نداره ... شانس ها برای من خواست های خداوندند وقتی که لازمه کمی در کار جهان واضح تر دستکاری کنه و به ما بنده ها تلنگری ، تشویقی ، تنبیهی ، انگیزه ای ، جایزه ای و ... و یا هر آنچه که لازمه رو هدیه بده . و آیا تا به حال به این فکر کردید که یک نفر انسان خوب یا موفقیه که شانس میاره و یا شانس میاره که انسان موفقیه ؟! به نظر من اولی درسته ... وقتی در مسیر خواست خدا حرکت می کنم ، زندگی شفاف و سالم و انسانی ای دارم ، وقتی اصول روحانی و انسانی در زندگیم جاریه ، شانس ها به طرفم سرازیر میشن ... و فراموش نکنیم که گاهی یک اتفاق ظاهرا وحشتناک شانسیه برای تغییر که خداوند بهمون هدیه داده و ما با درک کوچیکمون نمی فهمیم ... از طرفی اگه این اتفاقات ظاهرا تصادفی نبود ، زندگی چقدر یکنواخت می شد ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۶
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی