نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

امید

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۳۹ ق.ظ
"هستی مانند حالت درونی مان با ما برخورد می کند ، خوشبختی یعنی آگاه باشیم  احساسات درونی و سطح رضایت درونیمان را ارتقا دهیم " امروز هدفم از نوشتن دادن پیام امید به دوستانم (خصوصا بچه های دانشجو که عموما نا امید ، درس نخونده و حیران و نا امید و تحت استرسن !!! ) بود . دوست خوبم ، در شرایط سخت ، شرایط خیلی سخت ... یک جمله همیشه کمکم کرده : "یا خدایی هست ، یا خدایی نیست ... " اگه خدایی هست و من تو قلبم دارمش علیرغم همه ی اتفاقات خوشایند و ناخوشایند پس چیزی کم ندارم ... در این شرایط سخت با خودم دعای آرامش رو تکرار می کنم " خداوندا ! آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم ، شهامتی که تغییر دهم آنچه را که می توانم و بینشی که تفاوت این دو را بدانم " ... و در آخر ... در شرایطی که بر اثر کم کاری و اشتباهات خودم به وقوع پیوسته ... آیا سرزنش فایده ای داره ؟ بر اثر این اشتباه آیا می میرم (چون ظاهرا فقط مرگه که چاره نداره و اگه با این اشتباه نمیرم یعنی از همین الان شروع می کنم و  باقی عمرم رو فرصت دارم برای رشد و تغییر و جبران ) ... من بهترش رو بدست میارم ! اگه امروز تصمیم بگیریم که 30 سال دیگه رو کره ی ماه فرود بیایم به خدا می تونیم ... (توقعات باید واقع بینانه باشه ... ) زندگی فرصت رشد و تغییری بیشتر نیست ... هیچکس از یه نمره ی پایین نمرده ولی ما (برای بودن در مسیر آرامش ) محکومیم که بهترین باشیم ، ما باید بهترین دانشجو ، بهترین کارمند ، بهترین همسر ، بهترین ... باشیم و از زندگیم لذت ببریم ... پس اگه امتحانی پیش رو داری بهترین سعی و بیشترین کوششت رو بکن ... اگه شد ، لطف خدا بوده ، اگه نشد ، فرصتی برای بهتر بودن و بهتر خوندن و درک کردن... امید یعنی اینکه خدایی دارم که اگه کار درست رو انجام بدم حامیمه ... دیگه نگرانی چه معنی ای داره ؟ سرزنش هرگز فایده ای نداره ، پس خودت رو سرزنش نکن بخاطر اشتباهی که کردی ( اشتباهات ما فرصتی هستن برای رشد ولی تکرار اشتباه اونم آگاهانست که اشتباه واقعیه ... ) پس از امروز تصمیم می گیرم تکرار اشتباه نکنم ... امروز تصمیم می گیرم بهترین باشم ... با کارکرد قدمها درصد خطاهای آگاهانمون اونقدر کم میشه که نگو ! قدمها بمون کمک می کنن که بفهمیم چرا درس نمی خونیم ، چرا حسرت می خوریم ، چرا خودمونو سرزنش می کنیم ، ... و چه کنیم . پس بزن دس قشنگه رو ... برو شروع کن با انرژی و روحیه یک روز یک روز زندگی کن ... شاد باشیم چون به قول حافظ چو غمش را نتوان یافت مگر در دل شاد / ما به امید غمش خاطر شادی طلبیم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۸
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی