نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

انکار ، مقایسه

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۳۳ ق.ظ
سوال بعدی انکار ... راستی سلام ! با انرژی و روحیه و حال و احساس قشنگ برگشتم ... آیا بیماری و مشکلاتم رو با دیگران مقایسه می کنم ؟  برای من یکی از راههای رفتن تو فاز انکار و فرصت دادن به بیماری واسه جولان دادن و صفا کردن همین مقایسست ... مقایسه برای من دو نوعه : مقایسه کردن شدت و بدی بیماری و مشکلاتم نسبت به دیگران ( مثلا مشکلات من خیلی بدتر ، جدی تر ، خطرناکتر و ... از فلانی و فلانیه ... اینا نمی دونن مشکل واقعی چیه .. ) نتیجه چی میشه ... ارتباطاتم ضعیف میشه ، نا امید میشم ، کمک گرفتن یادم میره ، بیماری با احساس تفاوت باعث میشه و من و خودش بمونیم و یا درگیر خود کم بینی میشم یا خود بزرگ بینی ... دریچه ی افکارم بسته میشه ، آموزش پذیریم کم میشه ، احساس تنهایی و تفاوت ... اما روشی که مد نظر این سؤاله : مقایسه می کنم و می گم بابا من خیلی بهتر از فلانی و فلانی ام ... من نسبت به اینا فرشته ام ... مثلا : آقا فلانی تمام زندگیش دروغه ... من هر از گاهی محض احتیاط یه دروغ کوچیک میگم ! ( و یادم میره که دروغ بده ! در هر شرایطی ! و بیماری من با این مقایسه داره زشتی دروغ خودم رو کمرنگ می کنه و دوربینم رو روی اطرافیانم روشن میکنه  ) ... یه مثال دیگه : آرامش و زندگی خودم رو با کسایی که سه برابر من تو انجمن بودن مقایسه می کنم و میگم دمم گرم ! کارم درسته ! «و این یعنی فاجعه ... این یعنی یادم میره با یه بیماری کشنده ، پیش رونده ، موذی (نوشتم موزی !!! خودم نیشم وا شد ! ) ، لاعلاج دارم زندگی می کنم که اگه غفلت کنم تمام آرامش و خوشبختیم رو در یک لحظه میتونه ازم بگیره » یادم میبره اول راهم ... یادم میبره هیچی نمی دونم ... باید امروزه دست از مقایسه بردارم . باید یادم باشه که بیماری من در هر شرایطی به خودی خود بده ! فرقی نداره دیگران چطورن ، کسی که آنفولانزا میگیره بی خیال درمان نمی شه به علت اینکه نفر کناریش سرطان داره ! اینا هر دوش اگه بهش نرسیم کشنده است ... یه مدته وبلاگ حال و هوای قدیم رو نداره ... نظر بذارید و درک خودتون رو از مقایسه و انکار بنویسید ... خوشحال میشم از تجربه هاتون استفاده کنم .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۹
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی