نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

نیم نوشته های من

نیم نوشته

تجربیات 5 ساله ی من از زمانی که روی زمین فرود اومدم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ایمان

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۶ ق.ظ
ایمان به خدا دو روز پیش در حال کارکرد قدم سه بودیم ... به درکمون از نیروی برتر رسیدیم ... چقدر تکان دهنده بود ...   چقدر به خدا ایمان داریم ؟ ایمان ؟! اصلا چقدر وجودش و قدرتش رو باور داریم ؟! باور ؟! اصلا قبولش داریم ؟؟؟؟ خوب ! معلومه اکثرتون فورا می گید بلههههههههههههه که قبول دارم ، باور دارم ، ایمان دارم ... ولی یه نگاه به درون خودمون بکنیم ... چقدر در طول روزهامون نا امیدی و یاس رو تجربه می کنیم ؟!  خیلی شنیدیم  خدا گفته نا امیدی کفر است !!! و چرا کفر ؟ واسه اینکه تو این دنیا اگه خدایی هست و این خدا اگه مهربونه تواناترینه و می دونه داره چیکار می کنه و اگه ما بهش ایمان داشته باشیم و کارهای خوب بکنیم هوامون رو داره پس نا امیدی چرا ؟! دقت کردید نا خودآگاه (و در پس افکارمون ) خیلی کارها هست که اعتقاد داریم خدا هم نمی تونه انجام بده !!!!  امروز با خودم گفتم ببام این سیگار لعنتی رو ترک کنم ... بعد درگیر یه مکالمه ی درونی بین بیماری و بهبودیم شدم ! گفت : با وسوسه هاش چیکار کنم ... فشار فیزیکیش ... گفتم : دعا می کنم ، خدا هست ... گفت : مگه ممکنه وسوسه سراغت نیاد ... این مسئله جسمیه (یعنی خدا تو مسائل جسمی و فیزیکی دخالت نمیکنه !!! ) ... گفتم خدا هست ... دعا می کنم ... گفت معجزه که قرار نیست واسه همچین کار کوچیکی اتفاق بیافته (و چرا ممکن نیست ؟! )  ... و این مکالمه ادامه داشت ... ترسهام به من ثابت کرد چقدر ایمانم ظاهریه ... توی مسائل مالی نگاه کنید ... چقدر ترس سراغمون میاد ؟ چقدر زور اضافه می زنیم ؟ چقدر برای گرسنه نموندن ! و بی پول نشدن سر دیگران کلاه میذاریم یا حداقل دروغ می گیم ... ؟! چقدر طمع می کنیم و حرص می زنیم ؟ پس خدا چیکارست ؟! اکثرمون مسلمونیم ... اسم قرآن که میاد خبردار می ایستیم و اگه کسی بگه قرآن اشتباه کرده سرش رو خواهیم شکست و یه اسسسستغفراله هم می گیم و ترس از جهنم رفتن برای حرف طرف مقابل سراغمون میاد ! خوب ... پس ظاهرا قرآن رو قبول داریم ؟! : پس اینجا رو : إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ  .... روزی دهنده (دائمی و با قدرت) خداوند است  ... «یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ» ...  روزی هر کی رو بخواد بیشتر می کنه ... « نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ؛ ما معیشت آنها را در حیات دنیا در میانشان تقسیم کردیم .‏ « وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها ؛ هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر اینکه روزى او بر خداست !  وَ کَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُها»  5 خداوند می‌فرماید حتی موجوداتی که دست و پا هم ندارند من روزی آنها را می دهم .« « وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُونَ ؛ و روزى شما در آسمان است و آنچه به شما وعده داده مى‏شود ! «وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ» 9 . نگوییم چرا خدا به من مثل او نداده ، خوب شاید اگر می داد از خیلی چیزها محروم می شدیم و طغیان می کردیم . «قل اللهم مالک الملک توتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشاء و تعــز من تشاء و تذل من تشاء بیدک الخیر إنک علی کل شیء قدیر * تولج اللیل فی النهار و تولج النهار فی اللیل و تخرج الحی من المیت و تخرج المیت من الحی و ترزق من تشاء بغیر حساب ..» (آل عمران – آیات 27-26) «بگو: بار خدایا! مالک حکومتها توئی؛ به هر کس " بخواهی" حکومت می بخشی، و از هر کس "بخواهی" حکومت می گیری؛ هرکس را "بخواهی" عزت بخشیده و هرکس را "بخواهی" خوار گردانی. خوبی ها همه به دست توست و تو بر هر چیزی توانائی. شب را در روز داخل کرده و روز را در شب می بری، و زنده را از مرده بیرون می آوری و مرده را از زنده، و به هر کس" بخواهی" بدون حساب روزی می دهی.»   خوب ! معمولا اصلا بحث مذهبی توی بلاگ نمی کنم تا هر کسی که مخاطب باشه برداشت قبلی ای نداشته باشه ولی نگاه کردن به این بالا واسه ما بچه مسلمونا باید لحظاتی فکر بیاره .... اگه قبول داریم پس چرا غصه ُ چرا طمع ، چرا حرص ، چرا مقایسه ، چرا نا امیدی ... فقط کافیه ما تلاشمون رو در حد توانمون بکنیم ... باقیش با خودشه ... از بحث مالی که بگذریم تو لحظه لحظه ی زندگیم که دقیق می شم می بینم چقدر ایمانم ظاهریه و خیلی جاها هست که به زبان میگم خدا بزرگه ولی خودم رو توانا تر می بینم و فکر می کنم "خدا موجودی نا مرئی است که فقط در کارهای بزرگ می تواند دخالت کند !!! و کارهای خیلی خیلی بزرگ را هم فقط برای اولیا و انبیا انجام می دهد !!!!" ولی کی گفته اینا رو ....
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۳۰
نیم نوشته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی